خواص و کاربرد گلبرگ زعفران

Wiki Article

اسپیرولینا را می توانید در هر ساعتی از روز مصرف کنید، اما از آنجا که اسپیرولینا دارای مصرف دوگانه می باشد، اگر برای رژیم لاغری از آن استفاده می کنید پیشنهاد می شود که این مکمل یک ساعت قبل از غذا جهت بهبود کارکرد دستگاه گوارش و افزایش هضم و جذب آن مصرف شود و اگر برای افزایش وزن و درمان سوء تغذیه استفاده می شود بهتر است یک ساعت بعد از غذا میل شود.

زردان خاردار که بیشتر در دامنه کوه می روید و مکان های مرطوب و سایه دار را دوست دارد گیاهی است که در ایران در اطراف تبریز، مناطق شمالی و حاشیه سفید رود، رودبار و در مسیر رشت و فومن می روید، این گیاه یک ساله است و برگ هایی پیکانی شکل و پوشیده از کرک دارد، از خواص آن می توان به خاصیت ادرار آور، ضد خنازیر و خاصیت التیام دهنده اشاره کرد، زردان خاردار به منظور رنگ کردن مو هم به کار می رود و به همین جهت در صنعت هم کاربرد دارد.

برگ‌ها و سرشاخه‌های گل‌دار گیاه حاوی ماده سمی سولانین هستند، علائم مسمومیت با تاج‌ریزی شامل خارش گردن، احساس خستگی زیاد همراه با سردرد، درد معده، اسهال و استفراغ است و در صورت زیاده‌روی برای مدت طولانی در مصرف گیاه، احتمال فلج دستگاه عصب مرکزی وجود دارد؛ لذا به‌منظور استفاده دارویی از آن بایستی حتماً زیر نظر پزشک متخصص، مقدار کم و برای دوره درمانی خواص گیاه شنگ کوتاهی مصرف شود.

در افراد با مشکلات قلبی-عروقی، بیماران کلیوی، افراد مبتلا به پرکاری غده تیروئید، افراد مبتلا به صرع و اختلالات روانی و درصورت بارداری یا شیردهی از مصرف این فرآورده خودداری نمایید.

روزانه ۲ بار و هر بار ۱ تا ۲ قرص می‌توانید مصرف کنید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

✅ روزانه یک قرص قبل از نهار و شام میل شود توجه شود افرادی که سابقه کم خونی دارند بعد از غذا قرص را مصرف کنند

داروی مورد نیاز جهت ترک باید توسط متخصص اعصاب و روان تجویز شود. بدین جهت در مورد عوارض دارو و سایر موراد با پزشکتان مشورت نمایید.

قرص دایان فیت از قدیم مورد استفاده عموم بوده و به عنوان یک داروی گیاهی برای لاغری و چربی سوزی به شمار می رود.

قرص لاغری دایان فیت دایان فارما با فرمولاسیون موثر و کاملا طبیعی فاقد هر گونه مواد شیمیایی و افزودنی غیر طبیعی بوده است . این قرص حاوی ترکیبات سداب، زیره سیاه، رازیانه، بوره ارمنی، لاک مغسول، زنیان و مرزنجوش است مصرف رازیانه گرسنگی را کاهش می‌دهد و به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می‌کند و در حفظ تناسب اندام بسیار مؤثر است.

این محصول صد در صد طبیعی و گیاهی فاقد مواد نگه دارنده شیمیایی و فاقد رنگ های مصنوعی است.

توضیح خواص درمانی زیره و شوید در نسخه عربی (پیرامون ۱۳۳۴ م) از کتاب د ماتریا مدیکا از نوشته‌های دیوسکوریدوس

قرص لاغری هزال سینا فرآور صددرصد طبیعی و گیاهی شامل زیره سیاه، مرزنجوش، سداب، زنیان، رازیانه، اشق، لاک مغسول است که بدون هیچ آسیبی به بدن شما ، علاوه بر تناسب اندام به عنوان یک داروی تقویت کننده معده، کاهنده کلسترول و تری گلیسیرید نیز می تواند مصرف شود.

به این معنی که یک گیاه ممکن است در درمان چندین بیماری مؤثر باشد؛ و برعکس برای تقویت اثر درمانی آن‌ها اغلب مخلوطی از چند گیاه تهیه می‌شود تا تأثیرشان چند برابر شود.[۲۴]

صمصام شریعت، هادی - پرورش و تکثیر گیاهان دارویی - انتشارات مانی ۱۳۷۴

Report this wiki page